З 1 вересня 2018 року буде дано старт експерименту із запровадження інтегрованого курсу «Природничі науки» для старшокласників. Запровадження такого курсу в Україні справа нова. Як і будь-що нове, ідея інтеграції природничих предметів неоднозначно сприймається вчителями, науковцями, батьками й учнями, і потребує чітких пояснень. Зробимо це у вигляді відповідей на запитання, які найчастіше виникають.
Це правда, що у старших класах шкіл України
відміняють фізику, хімію і біологію?
Відразу хочемо заспокоїти: ніхто не відміняє окремі природничі предмети у старшій школі. Заклади освіти можуть обирати окремі предмети за програмами або рівня стандарту, або профільного, залежно від потреб, бажань і можливостей учнів і вчителів. Кількість годин на їх вивчення подано нижче в таблиці.
Для чого тоді потрібен інтегрований курс?
Як відомо, з 2010 року в старших класах запроваджене профільне навчання. Сьогодні учні гуманітарних класів вивчають понад 20 окремих предметів, у тому числі й малогодинні природничі предмети (фізику – 2 год. на тиждень, хімію – 1 год., біологію – 1,5 год., і географію тільки в 10 класі 1,5 год.). Ефективність такого вивчення природничих предметів досить низька. Адже зміст цих окремих предметів з одного боку дублює один одного (наприклад, будову атома вивчають на уроках хімії і фізики), а з іншого боку – не синхронізований між предметами (з біології вивчають будову клітини, без знання органічної хімії) тощо. За такий короткий час учні вивчають масиви наукових термінів, розв’язують розрахункові задачі абстрактного змісту, що практично не залишає сліду у їх подальшому житті. Джерело
Комментариев нет:
Отправить комментарий